Blabberista Blog



סוג של סיכום שנה…

נראה שאין אפשרות לסכם את השנה הזו בלי לחזור ולדבר על מחאה, כלכלה, תחושת מצוקה, אבטלה ומחסור במקומות עבודה. כי עם המציאות שלנו קשה להתווכח. וכמה חודשים אחרי שראש ממשלתנו היקר מודיע ש"אין ארוחות חינם" ואחרי שנה שבה לא מפסיקים להסתכל לנו בעיניים ולירוק (במצח נחושה), אחרי העלאות המיסים, התירוצים העלובים, סיבוב בעיר כדי לראות את כל העסקים הקטנים שנסגרים, שיחות עם חברים על בירה (יותר מידי יקרה) על כך שהתחושה הופכת להיות יותר ויותר קשה, כשראיתי את הפרסומת הזו הרגשתי שהיא מבטאת בצורה הטובה ביותר את התחושה ופשוט מסכמת שנה. אז נכון שצרת רבים היא, או נחמת טיפשים או חצי נחמה. איך שלא תסתכלו על זה לBenetton רוב הפעמים היתה את היכולת לקיים את מה שהיא מבטיחה."United Colors" הצבעים שלה מאוגדים, מחוברים, אוניברסליים. היא רואה את הכל, כולל את המאבקים. כי כמו שאצלנו נאבקו, כך גם כמעט בכל מדינה וכמו שאצלנו עולה אחוז האבטלה, כך גם במקומות אחרים והתחושה ,נדמה ,היא אותה תחושה.
ולכן הפרסומת הזו והתחרות שבצידה, כל כך נכונה וכל כך מתאימה למותג כמו Benetton שתמיד ניסה למצב את עצמו כסוציאלי, כמתקדם ויותר מחובר. מעבר לכך ועם רגע של ציניות, נזכיר שמותג כמו Benetton שנאבק בימים אלו (כמו כל חברה אחרת) על הכסף של הלקוח, שמוציא אותו בקמצנות אין קץ (כמו בכל מקום בעולם) עושה בשכל כשהיא מעבירה את "הדיבור" , את "השיח" מהמקום של האופנה והמחיר (עוד מבצע, פחות מבצע), אל עבר האמפתיה, המאבק ותחושת השותפות.
כי כשלקוח מתקמצן על הכסף, הוא יעדיף להוציא אותו בחנות של חברה ש"מבינה אותו" "זורמת איתו באותו ראש" ו"מדברת איתו בגובה העיניים".
זהו שיח אחר בנוף הריטיילי והוא נכון היום הרבה יותר. כמובן שבריטייל כמו בריטייל מבצעים היו ויהיו וכך נכון, אבל השיח החברתי מסית את העיניים של הלקוחות ממאבק בזירת הכסף או יותר נכון ההנחות, למקום כביכול מוסרי, פוריטני יותר ובכך מעלה מדרגה את יתרונותיו של מיתוג נכון. מיתוג נכון יאפשר לחברה להעביר את השיח מזירת העלויות, שם תמיד עולה התהייה כמה נמוך אפשר לרדת, לזירה החברתית והפילוסופית. ופילוסופיה, בימים של מאבק על מהות הקיום ומשמעותה ,נתפסת הרבה יותר נכון, גם אם מאחוריה עומד ארגון שכל מטרתו היא לעשות כסף. האתר להשתתפות בתחרות http://unhate.benetton.com/

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: