Blabberista Blog



מה זה USP?

המון זמן אני משתוקקת לכתוב את הפוסט הזה והנה הגעתי לרגע. אז נכון. מי שמחפש רק קישורים אולי יתאכזב, אבל אני מרגישה חובה מוסרית ולאומית. תארו לעצמכם שאתם בראיון עבודה ולפתע פתאום לחלל האוויר נזרקים מושגים שונים ומשונים… BTL, ATL, USP, THE 4M ועוד ועוד , עד שאתה מרגיש שעוד רגע אתה מתפוצץ ומה זה בכלל כל הדברים האלו? אז כדי לעשות קצת סדר אסביר כאן כמה מושגים בסיסיים מאוד ואל תשכחו, אנשי שיווק מתים על מושגים, האגו שלהם מוצף בגאווה אין סופית, במיוחד כשמולם יושב אחד שקצת פחות מבין.

ATL – Above The Line. איזה LINE? קו העוני, כל הפרסומים הם מעל קו העוני, כי אנחנו מפרסמים לאנשים שיש להם קצת כסף כדי שיוכלו לבזבז על השטויות שאנחנו מנסים למכור להם 🙂 אבל רגע של רצינות: מעל הקו הכוונה היא לפרסום בשלטי חוצות, עיתונות טלוויזיה ורדיו, הצורה המסורתית יותר לשיווק

BTL – Bellow The Line, פרסום לעניים, סתם… פרסום שהוא יותר קידום מכירות. זה יכל להיות פעילות קד"מית טהורה (חלוקת פליירים בסופר למשל, ירידים, תערוכות) וגם אינסרטים ודיוור ישיר. כל מה שלא מוגדר בפרסום מדיה "רגיל". שיווק שהוא לא ישר לפרצוף אלא קצת יותר מתחכם ובלי לשים לב נכנס לך לראש

שיווק גרילה – לוחמת שטח של פרסום. לפרסם מוצר בצורה שונה כל כך (אפילו בצורת גרפיטי) כדי לקדם, לשווק למצב את המותג (בבלוג המזבלה תוכלו למצוא דוגמאות מדליקות).

USP – Unique Sales Proposition ההצעה הייחודית שלנו ללקוח. מה אנחנו מביאים לו שאחרים לא. על פי רוב ה USP הוא גם הסלוגן שאיתו החברה מפרסמת את עצמה. כדוגמה – MULER והסלוגן שלהם – תודה לטבע או מי עדן ו"השמפניה של הטבע"

SWOT – חוזקות חולשות הזדמנויות ואיומים (אבל באנגלית כדי שנרגיש יותר שווים) במשפט – הבסיס של הבסיס של בחינת המותג והשוק מסביבו. SWOT לצערנו על פי רוב לא מבוסס מספרים אלא תחושות בטן, קצת מידע עסקי ואם יש אפשרות גם סקרי שוק. אחרי שעושים אותו יושבים ומנסים לראות איך ניתן לבנות את האסטרטגיה לפי התוצאות.

B2B – שיווק Business TO Business – כלומר מעסק לעסק. השיווק הוא לא ללקוח קצה פרטי אלא ללקוח עסקי. השיווק קצת שונה ונותן תנאים שונים (תנאי אשראי יותר נוחים, מענה טלפוני בשעות עסקים)

B2C – Business TO Costumer – שיווק לצרכן הסופי. זה שיושב בבית וצריך להחליט עם האשה והילדים איפה להוציא את הכסף

גאנט – תראו לי בנאדם שלא מאוהב במילה הזו? מה הכוונה? טבלת אקסל (על פי רוב), שמכילה את טווח הזמן הימים/ השעות/ הדקות שבהן נבצע פעולות, בדרך אל השגת המטרה – שהיא ביצוע הפרוייקט.

4P's – ארבעה משתנים בדרך לאסטרטגיית השיווק. באמצעות תמהיל של ארבעת המשתנים יוצרים את המהלך השיווקי האופטימאלי, באמצעותו יענה המוצר טוב יותר על צרכי הלקוח ורווחי הארגון יגדלו.והם: PRODUCT, PRICE, PLACE, PTOMOTION

SOHO – Small Office Home Office – משרדים קטנים ביתיים. בשוק הלקוחות העסקיים ישנו שיווק המיועד ללקוחות עסקיים SOHO

SMB – Small Medium Business – שם אחר, כמעט אותה כוונה. מדובר על עסקים קטנים בינוניים. כאלה שמחזיקים בין 2-3 עובדים ולא תמיד יש מזכירה. גם להם השיווק הוא שונה

Bread and Butter – משעשע? אז זהו שלא. אם אתם בריטייל רוב הסיכויים שאתם שומעים את הביטוי הזה יותר מידי פעמים ביום ואם רק התחלתם אז… חכו, זה יגיע ובכמויות.
מה הכוונה? בתרגום חופשי – הלחם והחמאה.
הפרמטר שמייצר או מהווה את בסיס הרווחים או את בסיס השיווק.. לדוגמה – הלקוחות הם הלחם והחמאה שלנו.

Layout – תורה שלמה מקיפה את תחום הפריסה. כל מודעה טובה מתחילה ב Layout טוב. הצורה שבה אנו בוחרים לפרוס את מגוון המוצרים, המסרים בעמוד.

גריד (GRID) – קווים מנחים, גמישים בעיקרם (בניגוד לטמפלט הקשוח), ברמה הגרפית של העמוד. הגריד מכיל אלמנטים גרפיים חוזרים ועל פיהם (פחות או יותר) בונים את הפריסה.

זו רשימה חלקית כמובן, אבל מסוג הדברים ששומעים יום יום.
אני אשמח לראות תגובות ולדעת אם הפוסט עזר ואם יש עוד מושגים לפרשן.

תהנו 🙂


Trackbacks & Pingbacks

תגובות

  1. * ליטל says:

    וואו ממש מעולה!!!

    | להגיב תאריך 14 years, 6 months ago


כתיבת תגובה