Blabberista Blog



הבטחות צריך לקיים

בשיווק מאוד קל להבטיח הבטחות. תסתכלו רגע סביבכם ותראו את כמות ההבטחות האדירה שקיימת בשוק. "הכי טובים" "בלעדי" "הזולים במדינה" "הסל המשתלם" ועוד הבטחות רבות וטובות. הבטחה נכונה על המוצר תצליח לבדל אותו מאחרים וליצור לו זהות ברורה, אבל הבטחה שניתנת לבדיקה פשוטה ובסיסית שאין מאחוריה ממש, תפיל את המוצר ואת החברה שיושבת עליו.

קחו לדוגמה את שוק טיפוח הפנים. כל מוצר מבטיח לנו להיות צעירות, זוהרות או מאושרות יותר. הכל טוב ויפה. הלקוחה יודעת שלמרות שכל הבטחה כזו רשומה מול הוכחה מדעית (שרק בכתב הקטן מוזכר שהמחקר נערך בקרב ילדות בנות 15 :)) היא צריכה לקחת אותה בעירבון מוגבל, אבל גם כאן, הבטחה שאין מאחוריה דבר תוביל למפלתו של המוצר. כי הבטחה שלא קוימה גרועה יותר ממוצר שלא הבטיח אבל הצליח.

החלטתם להשיק שירות/ מוצר? שימו לב טוב טוב לפני ההכרזות, שאתם יכולים לעמוד מאחורי הדברים. למה אני מתכוונת? כשאתם משיקים מוצר אתם מבטיחים הבטחות. ההבטחות עוברות אל הלקוחות בעזרת הפרסומים. ההבטחות יכולות להיות מגוונות ורבות, ממחיר מעולה ועד לאיכות בלתי מתפשרת.

אחד הדברים שחברות לפעמים חוטאות בו, הוא חטא ההבטחה המוגזמת. שווקו את מה שאתם מקיימים או את מה שהצלחתם להוכיח, הדבר הגרוע ביותר הוא להבטיח משהו שאין לך יכולת לקיים.

לקוח שהובטחה לו איכות בלתי מתפשרת ולמרות הכל הוא נתקל שוב ושוב במוצר הרוס, יספוג אכזבה, יאבד את האמון וימשיך הלאה למותג הבא.

שימו לב שעל אריזות אוכל שונות כותבות החברות כי הן עומדות בתקנים ושומרות על איכות, אך משאירות סייג לפיו, במידה והמוצר בכל זאת יצא פגום יש ליצור קשר. סייגו את ההבטחה.

נכון שהבטחה בפרסום היא בסיבית, אך זכרו להישאר עם הרגליים על הקרקע, כך תתפסו כאמינים והלקוחות ימשיכו לבוא.

כמה דברים לחשוב עליהם לפני שיוצאים בהכרזות:

  • בחנו טוב את המערכים השונים בחברה ובידקו שכל אגף מודע לערכי המותג שאוצרים בתוכם הבטחות ללקוח
  • בידקו את עצמכם שוב ושוב, סיסמאות יוצאות לנו (אנשי השיווק) בקלות יחסית אבל חשוב לבדוק שיש להן ממש. כתבתם "בלעדי בארץ"? בדקו עם כל גורם אפשרי שאכן כך הדבר.
  • תזכרו שאם הבטחתם עכשיו אתם עומדים במבחן התוצאה, זה הזמן להוכיח אז תפעילו מנועים וצאו לדרך

 בהצלחה 🙂

מודעות פרסומת

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: