Blabberista Blog



איך בכלל הגעתי לשיווק

את ההתחלה שלי בשיווק אני חייבת לעבודה סטודנטיאלית מאוד לא חשובה, שממנה הבנתי ששיווק זה מה שאני רוצה לעשות. אני זוכרת שלוש שנים ליד מנהלת שיווק שלימדו אותי הרבה ממה שאני יודעת היום. גם אז כשכבר ידעתי מה אני רוצה והבנתי שזה רחוק כרחוק מזרח ממערב ממה שלמדתי באוניברסיטה, היתה לי התלבטות קשה. האופי של אנשי השיווק הוא לא אופי קל. האגו הוא מספר אחד, הפוליטיקה אין סופית, הדריסה נוראית וכדי להתקדם אתה צריך מרפקים בצורת דחפור. אבל אחרי התלבטות קשה החלטתי ללכת על זה. המנטרה ששימשה אותי היתה: "מקסימום נראה שלא, נלך". כמה שידעתי מעט אז…

כיאה לאופי שלי החלטתי שאי אפשר לקפוץ למים הקרים והעמוקים בלי לבצע טבילה ראשונית בעולם התקציבאות. אני זוכרת לילות ארוכים של שיטוט מול המחשב בניסיון להבין איך נכנסים לשם, לעולם הזה, שנראה כל כך מפתה מבחוץ. היה נדמה לי שכולם רוצים ניסיון בתקציבאות ולי לא היה אחד כזה. כולבויניקית בשיווק זה לא בדיוק תקציבאית. אחרי ראיונות רבים וייאוש קל בדרך, הצלחתי לעשות את זה, להכנס למשרד פרסום בלי פרוטקציה!

כמה שזה נראה זוהר מבחוץ! המשרדים המעוצבים, התמונות הבולטות, הצבעוניות הנהדרת. הכל כל כך מפתה. הנה, עכשיו תהיה לי הזדמנות להיות במוקד העשיה.

לא עבר שבוע והבנתי לאן נכנסתי.

אנשים קשים , לקוחות קשים עוד יותר, סטודיו שאני פוחדת להכנס אליו מחשש שיוריד לי את הראש והכל לחוץ, מן תחושה של רדיפה אחרי הזנב. לא ממש משנה כמה תנסי ותתקתקי, את במרדף אחרי הזמן.

היום אני מביטה לאחור משועשעת ואפילו מתגעגעת.

כי אחרי תקופה במשרד הפרסום ואחרי שגם הייתי מפיקת אירועים (מחייב ערנות שיא בשעות כמו 02:00 לפנות בוקר) החלטתי כמו רבים וטובים (יותר נכון להגיד רבות וטובות) לעבור לצד של הלקוח. איזה משפט נפלא וכמה פעמים אמרתי אותו כשחיפשתי עבודה (שוב, אבל הפעם "בצד של הלקוח" ) ולמה? חשבתי שהשעות יותר נוחות, שהשכר אטרקטיבי, שיהיה לי יותר SAY ברמה השיווקית ואם לומר את האמת, רציתי להיות מסוגלת להגיד למשרד הפרסום (כמו שעשו לי לקוחות ולא פעם אחת) אני הלקוח וככה אני רוצה! למה? ככה! J

אז למה באמת כל כך הרבה אנשים משתוקקים לעבור לצד של הלקוח?

כנראה שהתחושה היא ששם יש יותר לאן להתקדם. את מתחילה כתקציבאית חברה/ מנהלת מותג מתקדמת למנהלת שיווק ומי מאיתנו לא רוצה את התפקיד הנחשק?

רק תנו לי להזהיר אתכם. אתם תתקלו באנשים שלא מבינים דבר בשיווק (כמו שקרה לכם עם הלקוחות שלכם במשרד הפרסום אבל הפעם במסה גדולה בהרבה) והפעם תהיו מחויבים ללכת איתם. אתם תתקלו בפוליטיקה בכל החטיבות, השעות לא תמיד נוחות והיצירתיות שואפת ל0

 אני חושבת שעד היום עוד לא החלטתי איפה עדיף. אני בטוחה שיש חברות עדיפות ששם אתה מרגיש משפיע.

 רק עשו לעצמכם טובה ותשאלו מראש כמה שאלות חשובות

מה השאיפות של החברה, לאן היא רוצה להתקדם, כמה היא ממוקדת שיווק?

אפילו אם יסבירו לכם על המערך הארגוני ואיפה השיווק עומד תוכלו להבין לבד את ההיררכיה. יש חברות שהשיווק מוביל בהם את הצעדים המסחריים ויש חברות שזה בדיוק ההפך הסחר מוביל את השיווק והשיווק הוא יותר בבחינת פרסומאי ביצועיסט. אם מוכנים לגלות לכם סדר גודל של תקציב שיווק, מבורך! אם לא, עשו לעצמכם טובה וחפשו את הפרסומים האחרונים של החברה, כך תוכלו להבין מה סדר הגודל של התקציב. ותזכרו! שיווק רוצה תקציב גדול איש שיווק רוצה להרגיש שיש לו גב ושהחברה מוכנה ללכת איתו ברעיונות חדשניים.

אני בינתיים בצד של הלקוח, מחכה לקבל לידיים איזה מותג על🙂

 

בינתיים blabberista מאחלת לכולכם הצלחה


Trackbacks & Pingbacks

תגובות

  1. * אמנון says:

    כמו תמיד, כייף לקרוא!
    מקווה שהמותג על שלכם יבין מי מושך אותו קדימה!

    | הגב תאריך 7 years, 3 months ago


כתיבת תגובה

